piątek, 20 stycznia 2012

Decoupage

Witam wszystkich po dłuższej przerwie w nie pisaniu! ;*

W święta poświęciłam czas na naukę techniki decoupage, metodą serwetkową. Nie jest to trudna technika, a bardzo efektowna. Pochłania ona sporo czasu i na dłuższą metę również pieniędzy. Ja jak na razie zakupiłam tylko lakier-klej (jest to na pewno bardziej ekonomiczne rozwiązanie dla osób zaczynających swoją przygodę z decoupage'm, niż kupno kleju i lakieru osobno, zwłaszcza, że nie wiemy czy ta technika nam się spodoba i czy będzie spełniała nasze oczekiwania). Ten niezbędny specyfik kupiłam w niewielkim, 50ml słoiczku.
Mając już w głowie pomysł na moją pierwszą ,,artystyczną'' pracę kupiłam białą farbę akrylową, jeden cienki pędzelek, przedmiot do ozdabiania - tekturowy notesik oraz wybrane przez siebie serwetki.

Materiały:



Notesik po ozdobieniu
Przód:



Tył:


Kilka wskazówek i rad oraz opis wykonania notesika. Może przyda się Wam, jeśli zapragniecie uwolnić swoje artystyczne oblicze. ;D

1.Pomalowałam notes na biało: przednią i tylną stronę okładki oraz brzegi w dużych odstępach czasowych, aby wszystko dokładnie wyschło.
2.Wycięłam motywy kwiatowe i motylka z serwetki (do tego bardzo przydały się nożyczki do paznokci, bez nich byłoby niemożliwe wyciąć małe elementy) zostawiając jej dwie warstwy (przednią z motywem i tą pod spodem-białą). Podobno jeśli motywy będzie się wycinało tylko z wzorzystą warstwą, wzór zblaknie, wolałam tego nie sprawdzać na swoim notesiku. ;)
3.Po całkowitym wyschnięciu pierwszej warstwy białej farby nałożyłam drugą (kierując się tym aby każda strona okładki dobrze wyschła).
4.Gdy druga warstwa farby wyschła, przyłożyłam motyw do okładki notesu i uważając by go nie rozerwać, nakładałam na niego pędzelkiem lakier-klej wyjeżdżając lekko poza brzegi motywu, aby dobrze się przykleił. Pozostawiłam do wyschnięcia, po czym zrobiłam to samo z tylną okładką notesika i pozostawiłam do wyschnięcia (wiem, ciągle o tym piszę, ale to naprawdę bardzo ważne ;) ).
5.Pokryłam całość jeszcze jedną warstwą lakieru-kleju.
Gotowe!

Teraz przyszedł czas na ożywienie mojego papierowego, zwykłego klosza. Efekty wkrótce! ;)

Niedługo pokażę też kolejną przeróbkę-spódnicę. ;D

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka